Skip to content

מיזם PeTel

הוראה ולמידה מותאמת אישית

מחלקת הוראת המדעים במכון ויצמן פנו אלינו בבקשה ליצור מאגר חומרים משותף לכלל מורי הפיזיקה בארץ. בנוסף, היה צורך לאפשר למורים לייצר התאמות ושינויים בחומר הלימודי שבמאגר. שמחנו לעמוד באתגר ותוך כדי גם להשפיע על חווית הלמידה של התלמידים ולשדרג את חווית המשתמש של מורי המדעים בארץ.

linux mysql php lom bootstrap html jquery css js

מה היה האתגר?

לאפשר לכל המורים לקחת את חומרי הלימוד ממאגר החומרים הארצי ולהעביר כל רצף הוראה שיבחרו בלחיצת כפתור לתלמידים שלהם כך שהחומר יתאים לאופי הכיתה והתלמידים הספציפיים שלהם. היה צורך לאפשר צפייה, עריכה והעלאת חומרים למאגר באופן פשוט ונוח למשתמש. כמו כן, ליצור רכיב חברתי המאפשר למורים לתקשר דרך הפלטפורמה, לשתף בשאלות ולשוחח ביניהם גם אחד על אחד.

איך עשינו את זה?

פיתחנו פתרון על גבי פלטפורמת מוודל (על פי כל סטנדרטי הפיתוח) וערכנו התאמות נרחבות לתהליכי הליבה במערכת. על ידי פיתוח תוספים אפשרנו התאמות נרחבות בערכת העיצוב של המערכת וכמו כן בתצוגה הויזואלית של הקורסים. הנה כמה דוגמאות:

  • אפשרות לדירוג - המורים יכולים לדרג את פעילויות הלימוד שבמאגר וכך לבחור את הפעילות המתאימה להם. דירוג לכל פעילות מאפשר חיפוש יעיל ומותאם יותר במאגר החומרים המשותף.
  • אפשרות לרצף הוראה אישי - המורים יכולים להעתיק קורס או פעילות מתוך המאגר ולהתאים אותם לצרכים הספציפיים של הכיתה ועל פי הרמה הלימודית של התלמידים שלהם.
  • אפשרות ליצירת תוכן חדש בקלות - המורים יכולים לעצב מסכים מותאמים בקלות וליצור תוכן חדש ואינטראקטיבי מתבניות מוכנות מראש.
  • אפשרות ל-"רשת חברתית" בתוך מערכת ניהול הלמידה - על ידי שיתוף חומרים והיכולת לערוך אותם בקלות יחד עם היכולת לתקשר ולדבר בפלטפורמה - יצרנו מעין "פורום" של כל מורי ומורות המדעים בארץ.

רוצים לדעת יותר?

לחיצה קטנה והמומחים שלנו יצרו איתך קשר טלפוני לתיאום הדגמת המערכת אחד על אחד

לצפייה במערכת

הצצה למערכת

percent circles

70%

עליה בכמות חומרי הלימוד

בנושאי פיזיקה

10%

שיפור בהשיגי

התלמידים

התוצאה - שינוי תפיסת ההוראה

בזכות הפיתוחים החדשים שהוספנו והתאמות במערכת המוודל התגבשה גישה חדשה בדרך ההוראה של מורי המדעים. כעת, המערכת מאפשרת למורים לקבל מידע מהתלמידים, להבין מצב תפקודי ולנתח את הנתונים בזמן אמת - וכך למעשה ליצור למידה מותאמת אישית. התפיסה השתנתה, והמורים החלו להשתמש במאגר החומרים השיתופי באופן שוטף ולהתאים אותם לרצף ההוראה של הכיתה שלהם.

היית רוצה לדעת על פיתוח חדש שלנו לפני כולם?

רק צריך להשאיר מייל ונוכל לשלוח לך עדכונים על הפיתוחים החדשים שלנו בתחום הלמידה (:** לא לדאוג, אנחנו שולחים מיילים רק כשיש לנו משהו ממש גדול ומרגש לספר עליו.