נקודות לשיפור ושימור ברכיב בדיקת מטלות במודל כיום:
- רכיב בדיקת מטלות במודל כיום מאפשר השארת הערות מעוצבות על גבי מסמך ההגשה, ניתן למקם את ההערה המעוצבת על גבי מסמך ההגשה במקום הרצוי. מאגר הערות למטלה, הנחיות לבודקים וקביעת מתן ציון יכולים להוסיף ליכולות רכיב בדיקת מטלות במודל ולאפשר עבודה יעילה יותר של בודקי מטלות במקרים בהם ישנן כיתות גדולות או מספר בודקים למטלה.
- כמענה ליכולות אלו פותח רכיב “בדיקת שאלות רוחבית”.
רכיב בדיקת שאלות רוחבית
הרכיב מספק ליוצר הקורס אפשרות להקמת מאגר הערות ולקבוע שיטת מתן ציון ומשוב כהערות מעוצבות הכוללות כתיבה מתמטית ומדעית על גבי מסמך ההגשה. מה שמאפשר לבודק המטלה לחסוך זמן ולהפחית את הסיכוי לטעויות כמו גם לשפר את אחידות הניקוד לכלל הנבדקים.
עם הטמעת הרכיב יתווסף בממשק, בעמוד סיכום בדיקת הציונים, כפתור הפותח את מאגר ההערות- “טבלת ניקוד שאלות”. במאגר ההערות מגדירים את מבנה הבוחן, שיטת הניקוד, מקבצי הערות, הנחיות לבודקים וניהול הערות.
רמת יוצר הקורס
- בחירת שיטת הניקוד:
- ניתן לבחור אם רוצים שיטה של הורדת ציון, בשיטה זו הציון מתחיל מ 100 ובעת מענה תשובה לא נכונה יורד ציון. השיטה השנייה היא צבירת נקודות מ-0 ל-100, לפי שיטה זו כל תשובה נכונה צוברת נקודות עבור הנבדק.
- מקבץ שאלות:
- ניתן להגדיר מקבצי שאלות, לכל מקבץ ניתן להגדיר על כמה שאלות יש לענות מתוך המקבץ. בכל מקבץ השאלות צריכות להיות שוות ערך בניקוד.
- ניקוד מרבי:
- ניתן לבחור לכל השאלה מהו הניקוד המרבי (בהתאם לשיטת הניקוד)
- הערות לשאלות :
- מאפשר הוספת הערה לכל שאלה. ניתן להוסיף הערה כללית/משותפת לכל השאלות או לחילופין הערה ייעודית לכל שאלה. בעת בדיקה המטלה הבודק יגרור את ההערה לשאלה ובאופן אוטומטי מתעדכן הציון בהתאם לשיטת הניקוד הנבחרת.
- הנחיות לבודקים:
- הנחייה ספציפית לבודקים אשר תופיע בדף הציונים.
- מאגר הערות וציונים:
-
בשכפול מטלה: נוצר מאגר הערות משוכפל – עם ID חדש המקושר ל-Assign ID החדש.
בכל מטלה – מאגר הערות עצמאי שלא מושפע ולא משפיע על מטלות אחרות.
ביבוא (גיבוי שחזור) מאגר המטלות גם מיובא ומקושר לIDs החדשים.
רמת בודק המטלה
- גרירת הערות למסמך:
- לבודק יוצג בצד המסך רשימת השאלות, ובתוכן רשימת ההערות שהוכנו עבור הבודק על ידי יוצר הקורס. הבודק רשאי לגרור הערות מרשימת ההערות לתוך מסמך ה-PDF ועל ידי לחיצה על “שמירת שינויים” ההערות ישמרו בקובץ ה-PDF.
- הוספת הערות חדשות:
- לבודק יש את היכולת להוסיף הערות חדשות מתוך עמוד הבדיקה.
- בדיקת המטלה
- בעת בדיקה המטלה הבודק יגרור את ההערה ממאגר ההערות אשר נמצא לצד דף המטלה, לשאלה ובאופן אוטומטי יתעדכן הציון בהתאם לשיטת הניקוד הנבחרת. ניתן לגרור הערה מרשימת ההערות בצד המסך. בגרירת הערה לתוך מסמך ה-PDF ושמירת השינויים – הציון מתעדכן באופן אוטומטי. בעת כתיבת הערה חדשה יש לעדכן ציון לפי ההגדרה בעמוד הגדרת חלוקת הציון לפי שאלות.
יתרונות הרכיב
- הרכיב מספק מענה יעיל מהיר וטוב יותר לבדיקת מבחנים/ מטלות. עצם קיום המחוון מאפשר עבודה מסודרת ונוחה יותר בעת הבדיקה:
- שמירה על אחידות ההערות
- מאגר ההערות אשר מקים יוצר הקורס מאפשר אחידות ובכך נותן מענה לבעיה של נוסח הערות שונה בין בודקים ובין מטלות.
- שמירה על אחידות המשקל של כל הערה
- מאגר ההערות מאפשר אחידות בין בודקים שונים כך שלא ייצא מצב בו כל אחד מנקד על דעתו ותתקיים התפלגות ציונים לא הגיונית. מסייע לשמירה על בדיקה וניקוד הוגנת ואמינה.
- ציון הניקוד שירד או יתווסף עקב בחירת ההערה
- שיטות ניקוד מגוונות המאפשרות התאמה טובה יותר למבחן/ למטלה. הניקוד מתעדכן בעת גרירת ההערה על ידי בודק המטלה.
- שקלול כל ההערות לציון סופי
- רכיב “דירוג הגשות מתקדם” מבצע בתום בדיקת המטלה שקלול של כל ההערות וסוכם אותן לציון סופי.
- מקורות:
-
נתוני מודל
למידה ושימוש במודל
אנליטיקות
כלים ושיטות ללמידה מתוקשבת
האנציקלופדיה של הכלים הדיגיטליים לעולם החינוך
- השתתפו בכתיבת המאמר:
- שקד וולוז’ינסקי לנס – מפתחת הדרכה, אסף דוידוביץ’ – מנהל פרויקטים ומפתח מוודל וסלבה פיאטיגורסקי – מנכ”ל דבליון וצוות דבליון
רק צריך להשאיר מייל ונוכל לשלוח לך עדכונים על הפיתוחים החדשים שלנו בתחום הלמידה (:** לא לדאוג, אנחנו שולחים מיילים רק כשיש לנו משהו ממש גדול ומרגש לספר עליו.
היית רוצה לדעת על פיתוח חדש שלנו לפני כולם?