question

more learn more earn

רכיב בדיקת שאלות רוחבית

21.07.2022
logo צוות Devlion
תוסף לרכיב מטלה של מערכת מוודל אשר מאפשר בדיקה רוחבית של מבחנים סרוקים או הגשות של קבצי אופיס, עליהם ניתן להוסיף משוב מעוצב הכולל כתיבה מתמטית ומדעית, של מספר בודקים במקביל.

רקע

פלטפורמת מוודל היא מערכת (LMS (Learning Management System – מערכת ניהול למידה שכיחה. למודל יסודות פדגוגיים טובים וחזקים. על פי סקירה שיטתית עדכנית על נטיות בשימוש ב-מודל הוא ה-LMS הפופולרי והמועדף ביותר. למודל שיעור שימוש גבוה ביותר בקהילה ובמוסדות חינוך ואקדמיה רבים (Altinpulluk & Kesim, 2021). נכון לעכשיו, ה-LMS המוביל בעולם בקוד פתוח, (Moodle Project, 2020a), מוודל נמצאת בשימוש על ידי תחומי דעת שונים באקדמיה, כולל חינוך STEM.

בדיקת מטלות במודל כיום

כחלק ממאפייניה מודל מאפשרת מתן משוב לתלמידים על מטלות, בחנים ומשימות שונות אישיות וקבוצתיות. בדיקת מטלות מתבצעת כמעט תמיד דרך מסך הבדיקה שבו מרוכז המידע הרלוונטי ואפשרויות הבדיקה עבור סטודנט מסוים. הבדיקה במודל מורכבת מ-2 רכיבים:

1) כתיבה הערות מעוצבות המופיעות לצד מסמך ההגשה של התלמיד.

2) מתן הערות על גבי מסמך ההגשה באופן מדויק, המאפשר לבודק/ת למקם את ההערה באופן מדויק במקום אליו היא מתייחסת.

pdf page

רקע

פלטפורמת מוודל היא מערכת (LMS (Learning Management System – מערכת ניהול למידה שכיחה. למודל יסודות פדגוגיים טובים וחזקים. על פי סקירה שיטתית עדכנית על נטיות בשימוש ב-מודל הוא ה-LMS הפופולרי והמועדף ביותר. למודל שיעור שימוש גבוה ביותר בקהילה ובמוסדות חינוך ואקדמיה רבים (Altinpulluk & Kesim, 2021). נכון לעכשיו, ה-LMS המוביל בעולם בקוד פתוח, (Moodle Project, 2020a), מוודל נמצאת בשימוש על ידי תחומי דעת שונים באקדמיה, כולל חינוך STEM.

בדיקת מטלות במודל כיום

כחלק ממאפייניה מודל מאפשרת מתן משוב לתלמידים על מטלות, בחנים ומשימות שונות אישיות וקבוצתיות. בדיקת מטלות מתבצעת כמעט תמיד דרך מסך הבדיקה שבו מרוכז המידע הרלוונטי ואפשרויות הבדיקה עבור סטודנט מסוים. הבדיקה במודל מורכבת מ-2 רכיבים:

1) כתיבה הערות מעוצבות המופיעות לצד מסמך ההגשה של התלמיד.

2) מתן הערות על גבי מסמך ההגשה באופן מדויק, המאפשר לבודק/ת למקם את ההערה באופן מדויק במקום אליו היא מתייחסת.

pdf page
lemp

נקודות לשיפור ושימור ברכיב בדיקת מטלות במודל כיום:

  • רכיב בדיקת מטלות במודל כיום מאפשר השארת הערות מעוצבות על גבי מסמך ההגשה, ניתן למקם את ההערה המעוצבת על גבי מסמך ההגשה במקום הרצוי. מאגר הערות למטלה, הנחיות לבודקים וקביעת מתן ציון יכולים להוסיף ליכולות רכיב בדיקת מטלות במודל ולאפשר עבודה יעילה יותר של בודקי מטלות במקרים בהם ישנן כיתות גדולות או מספר בודקים למטלה.
  • כמענה ליכולות אלו פותח רכיב “בדיקת שאלות רוחבית”.

רכיב בדיקת שאלות רוחבית

הרכיב מספק ליוצר הקורס אפשרות להקמת מאגר הערות ולקבוע שיטת מתן ציון ומשוב כהערות מעוצבות הכוללות כתיבה מתמטית ומדעית על גבי מסמך ההגשה. מה שמאפשר לבודק המטלה לחסוך זמן ולהפחית את הסיכוי לטעויות כמו גם לשפר את אחידות הניקוד לכלל הנבדקים.

עם הטמעת הרכיב יתווסף בממשק, בעמוד סיכום בדיקת הציונים, כפתור הפותח את מאגר ההערות- “טבלת ניקוד שאלות”. במאגר ההערות מגדירים את מבנה הבוחן, שיטת הניקוד, מקבצי הערות, הנחיות לבודקים וניהול הערות.

table absquestion
lemp

רמת יוצר הקורס

  • בחירת שיטת הניקוד:
  • ניתן לבחור אם רוצים שיטה של הורדת ציון, בשיטה זו הציון מתחיל מ 100 ובעת מענה תשובה לא נכונה יורד ציון. השיטה השנייה היא צבירת נקודות מ-0 ל-100, לפי שיטה זו כל תשובה נכונה צוברת נקודות עבור הנבדק.
description one
  • מקבץ שאלות:
  • ניתן להגדיר מקבצי שאלות, לכל מקבץ ניתן להגדיר על כמה שאלות יש לענות מתוך המקבץ. בכל מקבץ השאלות צריכות להיות שוות ערך בניקוד.
description two
  • ניקוד מרבי:
  • ניתן לבחור לכל השאלה מהו הניקוד המרבי (בהתאם לשיטת הניקוד)
table line two
  • הערות לשאלות :
  • מאפשר הוספת הערה לכל שאלה. ניתן להוסיף הערה כללית/משותפת לכל השאלות או לחילופין הערה ייעודית לכל שאלה. בעת בדיקה המטלה הבודק יגרור את ההערה לשאלה ובאופן אוטומטי מתעדכן הציון בהתאם לשיטת הניקוד הנבחרת.
table line
  • הנחיות לבודקים:
  • הנחייה ספציפית לבודקים אשר תופיע בדף הציונים.
description three
  • מאגר הערות וציונים:
  • בשכפול מטלה: נוצר מאגר הערות משוכפל – עם ID חדש המקושר ל-Assign ID החדש.

    בכל מטלה – מאגר הערות עצמאי שלא מושפע ולא משפיע על מטלות אחרות.

    ביבוא (גיבוי שחזור) מאגר המטלות גם מיובא ומקושר לIDs החדשים.

רמת בודק המטלה

  • גרירת הערות למסמך:
  • לבודק יוצג בצד המסך רשימת השאלות, ובתוכן רשימת ההערות שהוכנו עבור הבודק על ידי יוצר הקורס. הבודק רשאי לגרור הערות מרשימת ההערות לתוך מסמך ה-PDF ועל ידי לחיצה על “שמירת שינויים” ההערות ישמרו בקובץ ה-PDF.
  • הוספת הערות חדשות:
  • לבודק יש את היכולת להוסיף הערות חדשות מתוך עמוד הבדיקה.
  • בדיקת המטלה
  • בעת בדיקה המטלה הבודק יגרור את ההערה ממאגר ההערות אשר נמצא לצד דף המטלה, לשאלה ובאופן אוטומטי יתעדכן הציון בהתאם לשיטת הניקוד הנבחרת. ניתן לגרור הערה מרשימת ההערות בצד המסך. בגרירת הערה לתוך מסמך ה-PDF ושמירת השינויים – הציון מתעדכן באופן אוטומטי. בעת כתיבת הערה חדשה יש לעדכן ציון לפי ההגדרה בעמוד הגדרת חלוקת הציון לפי שאלות.
rectangle
lemp

יתרונות הרכיב

  • הרכיב מספק מענה יעיל מהיר וטוב יותר לבדיקת מבחנים/ מטלות. עצם קיום המחוון מאפשר עבודה מסודרת ונוחה יותר בעת הבדיקה:
  • שמירה על אחידות ההערות
  • מאגר ההערות אשר מקים יוצר הקורס מאפשר אחידות ובכך נותן מענה לבעיה של נוסח הערות שונה בין בודקים ובין מטלות.
  • שמירה על אחידות המשקל של כל הערה
  • מאגר ההערות מאפשר אחידות בין בודקים שונים כך שלא ייצא מצב בו כל אחד מנקד על דעתו ותתקיים התפלגות ציונים לא הגיונית. מסייע לשמירה על בדיקה וניקוד הוגנת ואמינה.
  • ציון הניקוד שירד או יתווסף עקב בחירת ההערה
  • שיטות ניקוד מגוונות המאפשרות התאמה טובה יותר למבחן/ למטלה. הניקוד מתעדכן בעת גרירת ההערה על ידי בודק המטלה.
  • שקלול כל ההערות לציון סופי
  • רכיב “דירוג הגשות מתקדם” מבצע בתום בדיקת המטלה שקלול של כל ההערות וסוכם אותן לציון סופי.
  • רוצה לשמוע עוד על שילוב הרכיב במערכת הלמידה שלך?
  • תיאום דמו כאן או שיחת ייעוץ כאן

  • השתתפו בכתיבת המאמר:
  • שקד וולוז’ינסקי לנס – מפתחת הדרכה, אסף דוידוביץ’ – מנהל פרויקטים ומפתח מוודל וסלבה פיאטיגורסקי – מנכ”ל דבליון וצוות דבליון